Namazı Kabul Olmayan
Cünüp kimse gusletmeyi namaz vaktine kadar geciktirirse günahkâr olmaz. Fakat daha önce yıkanması faziletlidir. Nitekim Şeyh Siracüddin el-Hindi (ra) diyor ki : Abdestsiz olana abdest almak, cünüp olana gusletmek, aybaşı halinden yada lohusalıktan temizlenen hanıma boy abdesti almak, henüz namaz vakti girmeden vâcib değildir.
Bahrirâik ve Fetâvâ-yi Hindiyye’de de bu husus açıklanmıştır. (Kaynaklarıyla İslam Fıkhı) Cünüb olan kimse ilk fırsatta gusletmeye çalışmalıdır. Bu durumda bir tek, içinde bulunmuş olduğu namaz vaktinin çıkmasına kadar müsaade vardır; daha çok geciktirmesi günâh kazanmasına sebep olur
Gusülde acil etmek efdaldir Ali (ra) Resûlullah’ın (asm) şöyle buyurduğunu haber vermiştir: “İçinde, resim, köpek ve cünüp bulunan eve melekler girmez” (Ebû Dâvüd, libâs 129; Nesaî, tahâre 167, hayl 11; Dârimî istîzân 34; Ahmed b. Hanbel, I, 80, 83, 107, 139, 150) Meleklerin evlerden uzak kalmalarına sebep olan şeylerden birisi de cünüplük halidir. Bundan murat guslü terketmeyi âdet haline getirip, namaz vaktinin geçişine aldırış etmeyenlerdir.
Resûlullah’ın (asm) bir gusülle tüm hanımlarını dolaşması, Hz. Âişe’nin bildirdiğine göre, guslü kimi zaman gecenin sonuna kadar geciktirmesi, bir süre cünüp durmanın mahzurlu olmadığını gösterir.
Eğer, bu konum meleklerin eve girmesine engel olsaydı, devamlı melekle haşir-neşir olan Resûlullah guslü geciktirmezdi. İçinde cünup bulunan eve meleklerin girmekten imtina etmelerinin hikmeti, cünübün namazdan ve Kur’ân okumaktan uzak olmasıdır. Cünüplükten ötürü yıkanmakta gevşeklik göstermek hayr ve berekete mânidir. (Sünen-i Ebu Davud Terceme ve Şerhi)